حقوق بگيران بساز و بفروش مي‌شوند!!

انعکاس مطبوعات دریزدفردا

هفته نامه آیینه یزد

زبان دراز

ما هر چه مي‌كشيم از اين آمار و ارقام و مصاحبه اين روزنامه‌هاي آب به آسياب دشمن ريز است. زبان دراز مفلوك و مفلس. كه «دخلش هيجده و خرج بيست است». در حال فراموش نمودن مشكلات و بي پولي ناشي از كسري بودجه بود.

اما از آن جا كه فرمودند- البته منظور آمارگران فرمودند- در سال گذشته ماهيانه هر خانوار پنجاه هزار تومان دخلش كمتر از خرجش بوده اين سئوال مطرح مي‌گردد كه خوب چگونه اين چرخ زنگ زده، چرخيده ولولاي در مخارج. بر پاشنه مي‌گردد؟ ما كه نفهميديم ولي مقتصدان يعني اقتصاد دانان مي‌فرمايند: از پس انداز و سرمايه گذاري و اندوخته كسر شده و بر خرج افزوده شده است.

در اين انديشيدن و حسابرسي و چرتكه انداختن بودم كه والده آقا مصطفي با صداي مرتعش و بغض آلودي فرمودند كه ديگر طلا و سكه براي فروختن نداريم. سمساري را صدا بزن ببين تلويزيون و يا مبل‌ها براي تسويه حساب علي آقاي بقال و حسن آقاي قصاب و قبض تلفني كه قطع شده يكي را انتخاب كند. چون چاره ديگري ندارد!

آن وقت بود كه مفهوم امداد غيبي در تامين كسري بودجه را فهميديم ولي ماه ديگر چكار كنيم؟بهتراست به همين «بساز و بفروشي ادامه دهيم».تا چه خواهد شد ؟ خدا آگاه است .
. .

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا